måndagen den 20:e februari 2012

Framtidsplaner

Till alla medlemmar i föreningen Baltazar och alla som skickat bidrag till Stickhjälpen:

Tack vare våra generösa medlemmar finns det nu pengar i föreningen till ytterligare en sändning till Lettland, det skulle kunna vara lagom att få iväg den i maj så sista inlämningsdatum blir 30/4. Tyvärr har jag därefter inte möjlighet att fortsätta vara aktiv i föreningen. Detta beror på att jag har fått ett jobb som börjar i april och samtidigt kommer jag att fortsätta studera, vilket innebär att det helt enkelt inte blir tid över att lägga på föreningsverksamhet. Jag ser det som att det vi har gjort tillsammans har varit bra och givande, men att det nu är dags för mig att lägga energi på andra saker.

Detta innebär också att föreningen läggs ner, om det inte finns någon som är intresserad att ta över (minst tre personer behövs i styrelsen för att kunna driva föreningen). Just nu finns det ingen här i Trelleborg som vill sitta kvar i styrelsen.

En god nyhet finns dock: Troligtvis kommer projektet Stickhjälpen att tas över av en annan lokal förening som också bedriver hjälpverksamhet, mer detaljer kommer så snart som möjligt. Även om allt inte är klart än så vill jag ändå informera i god tid om hur framtidsplanerna ser ut.

Självklart upphör inte all verksamhet hux flux, utan bloggen kommer att finnas kvar och jag kommer att lägga ut uppföljningar på den sista sändningen.

Ett stort tack till alla som varit med och hjälpt till på olika sätt, tack vare er har vi kunnat glädja många! 

/ Maria

15 kommentarer:

Rosenvante sa...

Hoppas det finns nån som känner sig manad att ta över efter dig, tyvärr bor man ju så långt bort så det går inte för mig tyvärr.
Grattis till jobbet.

Cecilia sa...

Grattis till jobbet och tack för det arbete du lagt ned! Hoppas det blir någon typ av fortsättning.

Anonym sa...

Grattis till jobbet och ett stort tack för allt det arbete du lagt ner på Stickhjälpen. Roligt om det kan bli en fortsättnig på ett eller annat vis.
Ingela Set

Anonym sa...

Hej.

Grattis till jobbet. Detta du har gjort skall du ha stort tack , för detta har varit jätteroligt.

Mvh / Britt

Syster Värst sa...

Vad tråkigt att föreningen läggs ner, men stort grattis till jobbet och stort tack för allt jobb som har lagts ner!

Anonym sa...

Jag ska nu köra hårt och få ihop de sista rutorna till fler filtar. Allt för att hinna få med allt i den sista sändningen.

Jag har på nära håll varit engagerad i Marias projekt och vet att hon kämpat på, ganska ensam det sista året.

I längden blir det ohållbart att själv skjuta till pengar, så jag förstår att det måste avslutas - men vi avslutar med flaggan i topp.
Vi har spridit mycket glädje till många.
Tack alla!

Hälsningar Gun.

Anonym sa...

Hej Gun.

Det blir verkligen med flaggan i topp , för detta har varit så roligt , och ni har gjort ett jättejobb. Jag skall åxo se till att mina 2 filtar blir färdiga till siste sändningen.
Mvh / Britt.

Anonym sa...

Så kul Maria att du fått jobb! Grattis.

Inte desto mindre kommer det att bli tråkigt om inte Stickhjälpen finns kvar... Hoppas det kommer andra intresserade som kan ta hand om den biten.

Kan vi skicka paket direkt till Lettland och er samarbetsförening där? Har ju liksom samlat på mig en massa garn och annat som är tänkt till Baltazar och Stickhjälpen ;-)

Roligt att det blir en vårsändning i alla fall...

Med vänliga hälsningar
Pauline i Örby

Maria sa...

Ja, det går bra att skicka paket direkt till Lettland, den som vill kan mejla oss och få adressen.

SV Dorotea sa...

Grattis till jobbet. Hoppas att de som tar över är lika seriös som du/ni är. Hoppas att någon tar över, för det är ett viktigt arbete ni gör.

/Jaana

Anonym sa...

I lördags fick jag ett häfte i min hand om en annan förening som också lämnar stickade kläder mm till BB-avdelning 2 i Riga. Kanlle-slöjdarna har ett samarbete med Lettland. Tyvärr fick jag bara låna häftet en stund, men om någon vill kan jag skaffa fram mer information. Av namnet förstår ni ju att det är i Sjuhäradsbygden föreningen finns, det vill säga i Boråstrakten.

Kontakta mig på pstroem@telia.com eller via facebbook så kan jag ge mer info.

Rofyllt & Hjärtligt second hand - och nya handgjorda saker, hjälper också till
Med vänliga hälsningar
Pauline Ström i Örby

Anonym sa...

Hej.

Paline Ström kontakta mig .Min mail är

britt.svaneblom@bredband.net

Elin Markusson sa...

Grattis så mycket till jobbet. :)
Vad kul..
Hoppas det är någon som kan ta över. Förståeligt att det i längden inte går att betalla hur mycket som helst ur egen ficka också.. Man har bara själv kunna hjälpa nån enstaka gång med pengar. Men vi har fått iväg massor med alster, coh det ska vi vara stolta över. :)
Hoppas då på att ev Stickhjälpen kan tas över av annan part..

Tack för allt!

Elin i Pajala

Lars Vesterlund sa...

Hej
Tack för alla mail på förfrågningar om oss. Jag förstår att ni alla gjort ett fantastisk jobb.

Nätverk Sverige - Lettland finns i Limmared utanför 3 mil från Borås. Vi skickar varje månad c:a 50 m3 med varor till Lettland. Vi har många stickande damer som lämnar in stickat och som vi skickas till bl a Rigas BB.

Behovet är stort och vi vill hjälpa så gott vi kan.

Har ni frågor så ring oss 0325 78122. Vi finns även på www.latnet.se

Hälsningar
Maj-Britt och Lars

Anonym sa...

Tack Maria för allt fantastiskt arbete du lagt ner och för all inspiration du delat med dig av!!
Flera gånger har du på din lediga tid funnits på plats i lokalen för att ta emot oss då vi kört med lådor från Göteborg.
Det har också såtts ett frö hos min son som då tretton år gammal insåg vidden av fattigdom i ett land bara 15 mil från oss. Han berättar nu för alla han träffar om hur man kan hjälpa vad man kan avstå från osv. Det är stort och viktigt att de unga förstår.
Lycka till med ditt nya jobb och hoppas du får all lycka med vad du tar dig för i framtiden!!

Många kramar!!
Inger-Lise o sonen Rasmus, Göteborg.